Ört och Fruktte

En Godare Jul

Företagsvärlden

Mighty Leaf ekologiskt odlade tesorter håller utsökt kvalitet och kommer i ett stort antal smaker.

Posted by in Lösvikt, Ört och Fruktte, Ekologiskt Te on Feb 27, 2013
Söt och god, ekologisk honeybush, kusin till rooibos.

Hotell & Restaurang | www.hotellorestaurang.se

Organic Honeybush är en sötaktig, ekologiskt odlad ört, som är god, mild och välgörande som örtte. Precis som Rooibos härstammar Honeybush från Sydafrika. Honeybush (cyclopia inttermedia) är mer komplex i smaken och lättare att hantera eftersom den är något gröve i strukturen än Rooibos.

En renande start på dagen

Hotell & Restaurang | www.hotellorestaurang.se

Ett renande örtte ör en bra start på dagen. Mighty Leaf Tea presenterar Organic Detox Infusion - en helt koffeinfri, ekologiskt odlad och hälsofrämjande örttedryck.

Maskros verkar renande på levern, lakritsrot verkar stärkande på hjärtat samt mjälten och rötterna från kardborre renar blodet. Pepparmynta get bra matsmältning och rödklöver har antiinflammatoriska effekter, lugnar magen och sänker blodsockernivån.

Posted by in Lösvikt, Ört och Fruktte, Svart Te on Feb 27, 2013
Spännande Te

Kloka Hem | www.klokahem.com

Vi vill tipsa om två spännande tesorter från det amerikanska företaget Mighty Leaf Tea. Organic Persian Delight är ett svart te smaksatt med pistagenötter, ingefära, kryddnejlika och rosenblad och Chocolate Orange Truffle är en rik smakkombination av svart te, vanilj från Madagaskar, apelsin och kakao.

Detoxa med renande örtte

Mat & Hälsa | www.matochhalsa.se

Ska du detoxa? Drick två koppar örtte per dag i fem till sju dagar så renar du din kropp effektivt. Organic Detox Infusion innehåller nyttigheter som maskros, lakristrot pepparmynta samt rödklöver. Det är kofeinfritt och ekologiskt.

Te med chokladsmak - Cocolate Mint Truffle och Svart Te - Vanilla Bean

Aperitif |

Mighty Leaf är ett temärke som nu lanserar två udda nyheter.

Posted by in Lösvikt, Ört och Fruktte on Feb 13, 2013
Teatime - Organic Detox

Connoisseur | www.connoisseurint.se

Organic Detox från Mighty Leaf är ett nytt wellnesste som renar kroppen med bl a lakritsrot, kardborre, pepparmynta och rödklöver.

Bästa tipsen, goda teer

Hotell & Restaurang | www.hotellorestaurang.se

Tekanna Zero från Mighty Leaf, Organic Detox, Sanctuary och Spirulina Stamina.

Mighty Leaf

Mighty Leaf Tea skapades med syftet återuppväcka traditionen att dricka te, göra den lättillgänglig för dagens moderna människor genom att erbjuda och utveckla teprodukter, banbrytande beträffande kvalitet och innovation.

info@mightyleaf.se